zaterdag 29 juni 2013

De kast ..

Ik heb een kast in de woonkamer staan , 20 jaar geleden van mijn grootvader
gekregen , je kent ze wel de beukenkasten van toen die tijd ..

Toen we hier in ons huis kwamen wonen een 8 - tal jaren geleden heb ik ze geverft , wat natuurlijk véél beter was , ze heeft al in 3 verschillende kleuren gestaan wel allemaal in lichte tinten ,
onlangs wou ik ze nog zwart te verven , 
maar toen ik  het stof op een ander donker oppervlak zag liggen , heb ik het toch maar
zo gelaten voorlopig dan toch nog ..

Ik heb al altijd een haat-liefde verhouding gehad met de kast soms vond ik het te druk en een kast en een site table .. daarom heb ik nooit veel op de kast staan , want er recht-tegenover staat een site table en teveel is teveel vind ik ..

Maar dikwijls kon ik ze dan ook weer héél erg graag zien .. zeker toen Tinneke Vos met het interview van wls vroeg , welk het verhaal achter de "zilverkast" was ,
stel je voor zilverkast de kast zag er promt véél leuker uit ..
en dat is ze nog steeds "mijn zilverkast "


Maar ... mijn vader gaat verhuizen hij heeft zijn huis verkocht en neemt de intrek in een gelijkvloers appartement dat hij hiervoor verhuurde .. en ...
al zijn mooie meubels gaan weg hij begint helemaal opnieuw met nieuwe meubels ...
en die waren zooo mooi ..
Er zijn 2 kasten waar ik er wel één van zou willen , alle 2 van die kasten hebben twee deuren je kent ze wel ...
alleen weet ik echt niet wat te doen mijn "zilverkast" kan naar de garage verhuizen maar niet in huis blijven staan , het is hier te klein ...
en zo een grote tweedeurskast doe ik daar wel goed aan , ik kan in elk geval mijn site table wat voller zetten en meer opberging ga ik ook hebben ...
maar wat als het tegenvalt .. en ik direct spijt heb  .. ze zijn zo zwaar zo maar gauw effkes veranderen is niet zo simpel ...... en ik moet vlug beslissen want binnen 2 weken verhuist hij .... ik zal er best nog maar eens goed
over dromen denk en hopen dat ik daarin dan het juiste antwoord vind ....

Fijn weekend !

Véél liefs Petra




17 opmerkingen :

Anneke zei

Wat een moeilijk is dat voor je he? Jammer dat je geen foto van die andere kast hebt. Ik zou het wel weten hoor. En ruimtegebrek voor mij heel herkenbaar. Het is konstant keuzes maken he? Sterkte. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Liefs Anneke

Ús hûs ús thús zei

Hi hi wat een dilemma's hebben wij vrouwen toch. Ik vind je zilverkast in ieder geval erg mooi. Slaap er nog een paar nachtjes over. En vaak komt dan het antwoord vanzelf (is mijn ervaring). Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze!
Fijn weekend.
Groetjes van Aleta

It's me zei

Moeilijk hoor...ben heel benieuwd wat je gaat doen....liefs van mij...x !

Gerry zei

Wat een dilemma Petra! Ik vind dit geen lelijke kast, maar als je het gevoel hebt dat hij te groot is voor je huis of er geen schuifmogelijkheden mee hebt.
Dat wordt een moeilijke keuze. Als je hem kwijt wilt misschien op marktplaats verkopen?
Ik heb geen vergelijk met de andere kast. Moet je die ook opknappen? Kun je die ook tijdelijk in de schuur zetten zodat de keuze duidelijker wordt?
Ik wens je heel veel succes!

Lieve groet,
Gerry

inge van der sanden zei

Ja... keuze's maken is altijd moeilijk.
Je gaat ook zomaar niet even proberen denk ik, met een zware kast.
Het is wel een mooi geheel nu.
Ik weet zeker dat het goed gaat komen, dus terzijnertijd zien of horen we wel wat het gaat worden.

Fijn Weekend,
Inge, my choice

Alie zei

Ik zou de twee kasten sowieso in de garage zetten en misschien verven. Je kunt ze dan misschien eens neerzetten om te kijken hoe ze staan. Een dichte kast is natuurlijk wel veel rustiger. Ik heb hetzelfde dilemma, heb ook een grote antieke kast met glas erin. Hier staan veel spullen in, maar ik ben ermee aan, vind het te druk staan. De andere kast staat al klaar in de garage, maar nu het neerzetten nog....

ida zei

Tja moeilijk om een beslissing te maken , ik zelf heb ook een grenen kleedkast met 2 deuren licht geverft en ben er nog steeds blij mee .Misschien is het best mooi eens een andere kast neer te zetten ! Succes met de keuze die je gaat nemen !
Liefs Ida

What's in a day zei

Wat een moeilijke keuze is dat zeg, je kast is nu heel eg mooi, maar ik kan me voorstellen dat je de andere kasten ook mooi vindt..
Succes!

Lieve groet,
Eefie

Dorine zei

Lastig hè keuzes maken, het ziet er nu wel heel mooi uit....succes met je keuze.
Groetjes, Dorine

Dorine zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Marjonel M zei

Lastig hè, misschien een keer omwisselen dan kun je gelijk zien wat je het mooiste vindt.

Fijne dag nog, Marjonel

Anita r zei

Dat word een moeilijke beslissing........
Je neemt vast de beste keuze.

gr.Anita

A place for my home zei

Zulke keuzes zijn altijd lastig. Een dichte kast is rustiger vind ik zelf. Heb nu ook een kast met raampjes, maar het wordt al gauw te druk..

Je gaat er vast en zeker uitkomen! Succes.

Fijne week!

Groetjes, Cynthia

La Blomst-Living zei

Een dilemma dus...Het is ergens wel een mooie kans die je krijgt. Je kan jouw kast toch nog even apart zetten, mocht de nieuwe kast echt tegenvallen in je kamer? Succes in ieder geval met je keuze!
Lieve groet en een fijne week,
Linda

lia zei

Dat is een keuze die alleen jij zelf echt kunt maken natuurlijk. Maar ik zou het zeker even proberen, voordat de kasten echt naar een ander gaan.
Maarre, er blijft een zin hangen. Die van Tinneke Vos en het intervieuw. Stond jij (want ik kan het me niet herinneren) of kom jij (en dan wil ik het graag weten) in de WLS?


Kind An Huys zei

Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog! Wat leuk...ik wist nog niet dat hij nu al uit kwam.
Ik heb de reportage in de WLS nog niet gezien, ben super benieuwd!! Ik ben gelijk naar de supermarkt gereden maar deze komt hier morgen pas.
Nog een gezellige dag, lieve groetjes, Anne.

Els zei

Kasten kunnen inderdaad nog wel eens voor dilemma's zorgen :-)
Ook bij ons heeft al vanalles gestaan, waar ik dan regelmatig de kwast overheen gehaald heb!
Succes met je keuze. Ik zou die grote 2 deurs kast van je vader eens neerzetten om te kijken wat het effect is. Hopelijk laat je snel het resultaat zien!

Fijne avond
Liefs Els