maandag 24 juni 2013

De mooie droom die uitkwam kreeg een staartje ...

Van WLS heb ik een abonnement ik zou dat woonblad niet meer kunnen missen
ik durf er af en toe al wel eens een stijlvol wonen bijnemen gewoon omdat de kaft soms héél mooi is , en wat ik zeker hier in Belgie ook wekelijks neem
dat is de weekendkrant van '' Het laatste nieuws'' daar staan (eerlijk gezegt tegenwoordig stonden) in het weekend héél erg mooie huizen in ,in het verleden
meer de landelijke tegenwoordig meer moderne niet echt meer mijn ding ...
 
Toen ik een paar dagen na verschijning van onze reportage in WLS een mailtje
kreeg van de hoofdredacteur ,, of ze ook een fotograaf mochten langssturen ,,
kon ik alleen maar nog meer blij zijn ,,,, héél leuk en diezelfde week ging de
journalist en fotograaf al langskomen wat nog leuker is natuurlijk , (zeker voor
mij zo een stresskonijn )
 
Ik ging ervan uit ... voor de krant een simpele fotograaf een uurtje foto's nemen ... maar niets is minder waar ...
 
Toen de fotograaf arriveerde bleek hij een assistente bij de hebben , de charmante Fabienne , die het licht aan en uit knipperde met van die grote
zilverpapieren borden ging staan (zoals in de boekskes) kaarsjes aan en uit deed ... de fotograaf serieuz in de watten legde (superlieve man ook )
 
Toen ze de boven gedaan hadden (na 2 u) en ze beneden kwamen , en ik hem vroeg of hij dat veel deed (huizen fotograferen )
zei hij : "ik heb daarboven nog tegen fabienne gezegt : kijk ze houd van mijn werk '' euuh euhhh hoe bedoel je ?
Ja zegt hij "ik zie dat jij de mooie interieurboeken van ,,wonen met stijl,, hebt "
euhh ja natuurlijk als interieurfan wil je die boeken zeker in huis hebben  dat zijn gewoon héél erg mooie boeken ...
 
"Ik ben (samen met Mitch) de fotograaf
van die boeken ....."
 
Toen klopte het plaatje ...
de assistente ... de wel héél erg
grote passie ... de verhalen ...
 
Wij hadden gewoon een
topinterieurfotograaf in huis ..
 
Ik heb genoten en geniet eigenlijk nog steeds na ....
 
Toen de foto's na 6 uur (!?) genomen waren , het interview gegeven was ,
en ik de naam van de fotograaf ingoogelde (Eddy vangroenderbeek)
bleek dat die man zelfs een paar weken later op de boekenbeurs zat
om te handtekenen , als ik dat geweten had dan had ik zeker mijn
3 ''wonen met stijl'' boeken ook laten handtekenen ...
 
 
 
 
Dat ligt allemaal al weer een paar maanden
achter ons .. voor manlief is het genoeg geweest .. maar ik , ach ik ,,, ik kan hem weer
vlug overtuigen mocht het ooit nog eens zover zijn ..
En ondertussen werken en prullen en dromen we verder om die nieuwe ideetjes weer helemaal uit te werken .
Want een mens moet toch blijven dromen ..... 
en blijven veranderen ... hoe kunnen we anders onze passie levendig houden ....
 
Fijne avond iedereen .. droom zacht .....
 
Liefs Petra
 
 

21 opmerkingen :

Martine zei

Wat leuk om je reportage in die krant te zien. Tja, ik weet inmiddels ook dat het maken van foto's voor een reportage heel veel tijd in beslag neemt. Dat besefte ik nooit.
Een fijne avond nog,

Groetjes Martine

Marjonel M zei

Leuk zeg, gefeliciteerd.

Fijne avond groet, Marjonel

Anneke zei

Wat een eer is het dat zulke beroemde fotograven bij jouw thuis komen, En balen he dat je geen handtekening hebt gevraagd. Wat kun je trots zijn op de reportage. Geweldig hoor.
Een lieve groet Anneke

inge van der sanden zei

Ik ken die krant, heb daar ook wel eens mooie huizen ingezien, mijn zoon doet aan motorcross, en daar moet je toch echt voor in belgie zijn, en voor de cross gaan we zondags naar de bakker in belgie, voor de lekkerste koeken en broodjes, we kregen daar die krant mee, TOP...dat je daar instaat, mooie reportage.
Zie je nu wel dat je niet zo onzeker moet zijn over je interieur.

Fijne Week,
Inge, my choice

Gerry zei

Wat leuk om in de krant staan met je huis. En wat een eer om zo'n beroemde fotograaf over de vloer te hebben.
Geniet er maar lekker van!

What's in a day zei

Wat een super vervolg van de reportage zeg, een beroemde fotograaf in huis, wat zul je genoten hebben, wederzijdse passie is toch wel heel leuk, dit zal je zeker goed doen,,,wees trots op alles wat je ons laat zien en wat je deelt met ons, het is echt de moeite meer dan waard.


Lieve groetjes,
Eefie

It's me zei

Wat ontzettend leuk zeg !!!...gefeliciteerd hoor...liefs Ria..x !

het Moonhuis Monica zei

Super wat zal je trots zijn!!

Liefs Monica

La Blomst-Living zei

Leuk zeg, van het een komt het ander! Er wordt voor een paar foto's altijd een heel werk gemaakt, maar jij kon (en kan) er lekker van nagenieten!
Lieve groet, Linda

Maison Welbi zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Maison Welbi zei

Ontzettend leuk voor je! Ik kan me voorstellen dat je trots bent. Het is een erg mooi item geworden.

Terugkomend op je vorige blog (onzekerheid): laat al die negatievelingen maar lekker kletsen. Ze zijn gewoon jaloers en zouden ook wel willen dat hun huis door een topfotograaf wordt gefotografeerd.

Groetjes,
Reineke

A place for my home zei

Heel erg leuk je reportage in de krant en dan ook nog eens door zo'n goede fotograaf. Je merkt wel dat genoeg mensen je woning wel mooi vinden!

Groetjes, Cynthia

Liesbeth zei

Super die reportage,dat moet echt genieten zijn!!

Colin zei

Bijzonder zeg, gewoon je huis in de krant dankzij zo'n topfotograaf, leuk!

Mayflower zei

Wat leuk zo'n reportage en dan nog wel door zo'n bekende fotograaf. Een hele eer.
Ik ben ook al jaren abonnee van de WLS, zelfs toen het nog Wonen Engelse Stijl was. Ik heb het ook altijd een prachtig blad gevonden...en nog steeds.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Dorine zei

Geweldig zeg! je zult wel trots zijn.
Groetjes, Dorine

Ús hûs ús thús zei

Wat ontzettend leuk dat in de krant hebt gestaan! En dan ook nog ontdekken dat je een bekende fotograaf op bezoek hebt. Leuk hoor!
Groetjes van Aleta

ida zei

Oh "wat kan jij trots zijn op jezelf , na je vorige post over de negaviteit van die jaloerse mensen ! Geweldig een Top fotograaf in huis dat moet je toch een goed gevoel gegeven hebben .Ik vind het echt leuk voor dat je nu zelfs in de krant hebt gestaan !
Fijne zondag nog !
Liefs Ida

Pure & White zei

Je mag trots zijn hoor! Probeer er lekker van te genieten, je hebt een heerlijk huis!!

Lieve groet!

Dineke

lia zei

Wat gaaf dat je dan meteen weer uitgekozen word, en een top fotograaf in huis krijgt.
Dat kunnen al die jaloerse mensen dan nog eens goed bekijken.

amy zei

Ik had willen zeggen ,je bent wel een bofbips ,maar ja zo naar die foto in de krant kijkend .... ihhi (over bipsen gesproken ,hahahh )
Maar wat gaaf zeg ! een mooi stuk in de krant ,echt leuk !
Lieve Groet
Amy