woensdag 26 februari 2014

Mag het allemaal wat strakker ...

Ja graag ... ik kan genieten van veel verschillende stijlen zeker om er naar te kijken ... maar hier in ons huis wik en weeg ik héél véél -landelijk- strakker - landelijk - strakker - dus hier word heel wat verschoven en weg gezet en weer bijgezet en dan toch weer terug weggezet .. want telkens weer voel ik me meer thuis komen in een strakker interieur "mijn stijl" met landelijke kleuren dat wel ... bijvoorbeeld kalkverf zo mooi in die landelijke interieurs maar niet op mijn muur ik zal dan weer eerder kiezen voor krijtverf ...

Lang heb ik getwijfeld oei het is hier niet "oud" genoeg oei ik ga nooit naar de kringloop (misschien ook omdat er hier geen fatsoenlijke in de buurt is) ..
ze vinden me vast héél saai ...

Maar is dat net niet leuker dat we allemaal ons eigen ding doen .. de laatste maanden heb ik daar serieus over nagedacht ... ik ben niet verkeerd bezig ..ik laat gewoon zien wat ik leuk vind ...
en zoals dat ik ook van totaal andere interieurs kan genieten .. kunnen jullie misschien ook wel van mijn "strakkere" foto's genieten ...

Op het moment voel ik me helemaal thuiskomen in mijn keuken lang is ze voor mij het grootste "twijfel" plekje geweest in huis maar meer en meer met de juiste accessoire's ben ik  er nu toch echt wel verliefd op aan het worden ...  



Manlief gaat nu ook voor de keuken nog een gepaste tafel maken .... dus mijn keukenverliefdheid kan alleen maar toenemen ...

Ik wens jullie allemaal nog een fijne dag .. in jullie mooie "eigen stijl" interieur ...

Liefs Petra

40 opmerkingen :

Els zei

Ik kan ook enorm genieten van andere interieurs, ook al is het niet mijn stijl! Doe lekker je eigen ding...je hebt een prachtig huis!!
Het sfeerplaatje van je keuken vind ik ook erg mooi, ik hou ook van strak!

Fijne dag
X Els

Home and Lifestyle zei

Het is juist goed om je eigen lijn te blijven volgen! Ik doe bij anderen heel veel inspiratie op, maar maak mijn keuzes wel op eigen gevoel. Iets wat ik niet mooi vind, komt er niet in, hoe populair het als woontrend ook mag zijn. Al die verschillende stijlen van diverse blogsters bij elkaar maken het bloggen juist zo leuk.

Je hebt een sfeervolle keuken, Petra!

Ik wens je een hele fijne dag! Liefs, Ingrid

Marieke Kromme zei

Je hebt helemaal gelijk Petra, je moet gewoon je eigen ding doen! Daarmee onderscheidt je jezelf juist van de rest. Een ander nadoen, kan iedereen wel maar een eigen interieur met karakter die laat zien wie jij bent, dat is pas een kunst! En bovendien veel leuker om naar te kijken als allemaal dezelfde interieurs, nietwaar?

Zo is ons eigen interieur ook strak en landelijk, zelfs een tikje industrieel soms met rvs onderstellen onder de tafels en dressoirs. Maar wel in combinatie met oude doorleefde (of gemaakte) items. Vandaar ook dat ik onze woonstijl juist als stoer landelijk beschrijf. Kalkverf zou bij ons ook te druk zijn dus hebben we gewoon effen matte muren, maar niet strak gestuukt hoor. Ze hebben wel wat reliëf en ik vind het nog steeds mooi en praktisch.

Ik vind je keuken erg mooi, eenvoudig en strak maar toch met die landelijke touch in de grepen en kleuren. Ik zeg altijd maar eenvoud siert! :)

Liefs Marieke

Cora M. zei

Petra, ik vind dat jij een prachtige keuken hebt. Ik kan ook genieten van andere stijlen. Blijf vooral bij jezelf! Dat is het leukst! Heerlijk om bij jezelf thuis te komen!
Groetjes Cora

Huiz&zo zei

Het is juist het leuke dat iedereen zijn eigen stijl heeft. En je moet ook zeker gewoon blijven doen wat je zelf leuk vind!

Fijne dag!

Sober en Stijl zei

Dat is nou juist het mooie, dat toch iedereen zo weer zijn eigen woonstijl heeft, ik kan dat altijd erg waarderen.
En blijf je gevoel volgen, gewoon doen waar je het beste bij voelt hoor:-)
Liefs, Dorine

Juffertje in het Groen zei

Richt je woonruimte zo in zodat jullie je er goed in voelen. En dat is wat telt. Dat het er prachtig uitziet, is natuurlijk mooi meegenomen.

Pure & White zei

Lekker jezelf blijven! Ik geniet nog het meest van interieurs die me op de een of andere manier raken, en dat kan een in een heel andere stijl zijn dan ik zelf heb of zou willen!


Liefs Dineke

eigen thuis zei

Je hebt een prachtige keuken, Petra! En blijf vooral jezelf , je moet doen waar je jezelf goed bij voelt en je huis moet vooral een thuis zijn. Ben benieuwd hoe jouw keukentafel uiteindelijk wordt! Succes. Liefs Gonda

Gerry zei

Hallo petra,
Een heel herkenbaar probleem. Ik ben ook vaak aan het schuiven, wat voller, wat leger. Op dit moment is er veel in allerlei grijs, maar ik ben op zoek naar kleur. En voel me helemaal afwijkend. Maar als je in mijn hart kijkt, vind ik kleur mooi, maakt vrolijk en blij. En dus ga ik in mijn gevoel verder.
Weet je, je ziet soms de mooiste interieurs of accessoires en dan zit je helemaal te genieten voor je laptop, maar als ik er dan over na denk of ik het ook zo wil, dan is het vaak nee.
Iedereen is uniek, en dat komt ook uit in je smaak. En iedereen heeft een verschillende inhoud in de portemonnee, dat bepaald ook wat je kunt doen.

Dus lieve Petra, ga vooral door met de dingen die jij mooi vindt en ik hoop dat wij er met jou van mogen genieten!

Veel liefs,
Gerry

De Meidenmuts zei

Blijf vooral dicht bij je zelf! Ik vind het juist leuk om deze verschillende interieurs te zien. Het heeft tenslotte altijd de landelijke uitstraling waar wij zo van kunnen genieten, toch.....?
Of het nu sober, strak of brocant is.....ik zie overal wel de schoonheid ervan. Ik probeer mijn interieur ook wat strakker te krijgen, maar dat is nog best moeilijk als je anders gewend bent. We beginnen maar eens om kleine dingen weg te halen. Hier moet je ook weer in groeien en het heeft z'n tijd nodig.

groetjes Anita

Rozenbottel zei

Je hebt echt een droomhuis, ik merk ook dst ik het steeds strakker in huis wil hebben en lichter ;-) Ik kan erg genieten van je foto's dus ga vooral door!
Groetjes Fleur

Mirjam zei

Hoi Petra,
Ik kan me jouw gedachtengang wel indenken hoor, maar het is natuurlijk JUIST de bedoeling dat je je huis in een sfeer brengt die voor jou de beste is. Geen kopie van wat een ander doet. Het is ook niet minder interessant als het niet helemaal aansluit bij de anderen. Stel je voor dat we allemaal hetzelfde huis hadden, dan werd het een heel saaie bedoening hoor. Ik doe dat ook niet, heb ook geen muren met kalkverf en allemaal Hoffz meubelen... Lekker je eigen ding, daar gaat het om. Jouw keuken vind ik trouwens heel erg mooi zo. Onze keuken is ook straks, maar een stuk saaier, want wij hebben allemaal witte kasten onder en boven... Weinig ruimte voor decoratie... maar ja, het is zoals het is... Mijn grote servieskast maakt dan weer een hoop goed voor mij...
Ga lekker door op jouw eigen manier, dat is de beste manier...
Ik wens je een heerlijke middag,
Lieve groet,
Mirjam

Anneke zei

Hallo Petra. Wat ik zo blog vind is het verschil van wonen. Maakt niet uit de kleur, strak, landelijk, modern. Als de sfeer maar goed voelt. En ik geniet altijd van je blogs en je mooie inrichting. Belangrijk is bij jezelf blijven. Ik zie ook veel mooie landelijke tafel en veel zullen denken jag wat een donkere tafel.

Huize Vizzini zei

Groot gelijk. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi. Dan zou het maar een saaie boel worden. Ik vibd jou keuken strak en landelijk. Mooi!
Liefs Patricia.

Easyliving zei

Niet twijfelen, doen wat jij mooi vind en waar je fijn bij voelt.
En je hebt het hartstikke gezellig volgens mij :-)

Dinka

Mooi Homestyling zei

Zo herkenbaar! Ik heb dan ook...en word soms gek van mezelf... Zo heb ik de garage natuurlijk ook vol staan met spullen die er dan wel weer staan en dan weer niet... Maar minder geeft mij ook rust dus eigenlijk moet ik het daarbij houden. En dan minder met 'nieuwere' dingen. Je keuken is prachtig. Wij hebben namelijk een hoogglans en dat is voor mij ook nog elke dag een punt... Mijn man wou dat toen zo graag. En als er nu een mooi betonnenblad op zat maar nee ook nog een glimmend natuursteen blad...haha.. Je greepjes vind ik ook zo mooi! Geniet maar lekker van je mooie keuken. En het leuke is juist van de blogs dat smaken verschillen en het daarom zo leuk is bij de ander te kijken toch?!

Lieve groet,
Karin

What's in a day zei

Gewoon je hart volgen hoor Petra, ik geniet enorm bij alle andere bloggers, maar voel me het meest thuis in mijn eigen huisje:) als ik alle trends zou volgen dan werd het me te duur, hi, hi,
Bij jou is het gewoon genieten, je keuken is een plaatje, wat zal het straks fijn zijn met de tafel erbij.

Fijne week en een lieve groet, Eefie

Corine(THUIS) zei

Je keuken ziet er prachtig uit! Ook bij mij duurde het even voordat ik duidelijk had wat nu 'mijn stijl' is, maar nu weet ik het! Ik hou het bij Stoer en sober ;-)

Woon Droom zei

Gewoon doen wat jezelf graag ziet, dat is nog steeds het mooiste... !
En vooral blijven fototjes plaatsen want wat is het toch altijd genieten om naar foto's te kijken van mensen die trots zijn op hun interieur!
fijne avond , groetjes, Leen

inge van der sanden zei

Je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt Petra.
Fijne Avond.

Groetjes,
Inge, my choice

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat zou het toch saai zijn wanneer we allemaal op dezelfde manier ons huis zouden inrichten!! Het is toch veel leuker dat we allemaal op onze eigen wijze laten zien wat wij mooi vinden! wanneer jij niet wat anders zou laten zien zou ik je niet volgen haha!
Je keuken vind ik prachtig maar zou het zelf nooit hebben gekozen: daarom is het zo leuk om dat bij een ander wel te zien, dat is dan genieten!

Groet Trijnie

inro soor zei

tuuuuuuurrrrlijk moet je je eigen stijl volgen! en niet twijfelen wat de rest er van vind, gekkerd:)
het is juist leuk om eens wat andere ideetjes op te doen en te zien.
leuk dat je nu dus echt geniet van je keuken,
groetjes, Inge

inro soor zei

tuurlijk je eigen gang gaan! en niet twijfelen, gekkerd! eindelijk eens iemand die geen kringloop afstruint hahaha
fijn dat je nu geniet van je keuken

groetjes, Inge

It's me zei

Wat mooi je keuken ...ben weg van die mooie strakke potten !!...liefs Ria...x !

Maartje zei

Je huis is je thuis!, maar zo is het echt! Dat voelt zo met je eigen vertrouwde spulletjes om je heen.
En dat laat je met trots zien!

Groetjes Maartje

Clarieke zei

Een huis wordt een thuis als je er je eigen plekje van maakt. Dat kunnen anderen ook zien in je interieur. Ik vind het hartstikke leuk om bij iedereen binnen te mogen kijken, je keuken is prachtig!
Groetjes, Clarieke

Anita r zei

Gelukkig is niet iedereen het zelf.
Daar ben ik heel blij mee.
Ik ga wel eens naar de kringloop maar altijd de zelfde en niet vaak.
Misschien als ik me een beetje verveel.
Ik vind het heerlijk dat iedereen anders is.
Vind jou interieur heel leuk.
Kijk graag bij je.
Voor mij te strak maar wel leuk om naar te kijken.
Ik heb ook een voorbeeld.
Vind een keuken van I*kea heel mooi nou ontzettend mooi.
Hij is glanzend wit heel strak.
Maar zou hem nooit kopen maar elke keer als ik de keuken ziet vind ik hem mooi.Zelf heb ik een totaal andere keuken zie mijn blog.
En dat vind ik leuk.
Alle mensen andere ideeën maar wel mooi en leuk om naar te kijken.

gr. Anita

fo miento zei

Ik vind als een interieur met liefde en smaak is ingericht en alles een mooi geheel vormt, dan voelt het voor iedereen goed aan. Verschillende stijlen zijn ook heel inspirerend! We kiezen er dan uit wat we ook leuk vinden. Vele grtjes Mien

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Juist door al die verschillende sferen en stijlen op blogjes waar ik zo van kan genieten, wordt steeds duidelijker wat Bij Guusje Thuis past ... en wat niet ondanks dat ik dat bij anderen héél mooi vind!

En jouw keuken vind ik dus juist wel heel mooi, strak maar toch landelijk.

Alie zei

Is dat dan niet het allerbelangrijkste, dat jij je thuis in je eigen huis voelt. Met je eigen ideeën en spullen, niet die een ander heeft of mooi vindt. Je hebt het prachtig in huis en daar moet je van genieten, niet denken wat een ander er van vindt.

Alie zei

Is dat dan niet het allerbelangrijkste, dat jij je thuis in je eigen huis voelt. Met je eigen ideeën en spullen, niet die een ander heeft of mooi vindt. Je hebt het prachtig in huis en daar moet je van genieten, niet denken wat een ander er van vindt.

Anoniem zei

je hebt een erg leuk huis altijd je eigen koers varen
groetjes caro

Anoniem zei

Zo herkenbaar Petra, ik voel me ook meer en meer thuis in het strakere. Landelijk strak!!! Maar zoals iedereen hier schrijft je moet je eigen stijl, hart volgen. Want tenslotte is het jou huis (thuis)!!!
Veel groetjes Joke

Me And My Dog @ Home zei

Ik zou niet weten hoe ik je interieur moet noemen maar ik vind het gewoonweg leuk! Je hebt een prachtig huis en ik vind je keuken prachtig! Ik heb een andere keuken maar ik denk dat ik niet zou kunnen bijhouden hoeveel andere ik ook zooo leuk vind! Iedereen kiest - en moet soms- andere dingen graag zien.. dus doe lekker je ding! Ik vind het super! En twijfelen dat doe ik ook constant, niet voor anderen maar wel in mijn eigen gedachten en fantasieën..
Fijn weekend!

Luefs Wendy

Petra zei

Hoi Petra,

Heel mooi bij jou hoor, en gezellig!

Fijne week,
groetjes Petra

Rutha Dekker zei

Ik kan ook genieten van de stijl van anderen, heerlijk! Goed dat je je eigen gevoel volgt, want je huis moet toch wel als je thuis voelen. Ik vind je keuken er erg knus uitzien. Liefs, Rutha

Rutha Dekker zei

Ik kan ook genieten van de stijl van anderen, heerlijk! Goed dat je je eigen gevoel volgt, want je huis moet toch wel als je thuis voelen. Ik vind je keuken er erg knus uitzien. Liefs, Rutha

It Is The way of life zei

Je keuken is prachtig , ik geniet ook van andere stijlen en haal daar inspiratie uit ,maar blijf bij je eigen gevoel en geniet daar maar van !
Liefs ida

Marieke Kromme zei

Ik kwam zo via via weer bij je keuken blogpost terecht (de vorige) en daarin zei je dat je man het werkblad heeft geverfd. Mag ik vragen wat de ondergrond was (kunststof?) en hoe bevalt dat in gebruik? Wij zouden het blad ook graag een ander kleur willen geven maar ik vraag me af of de verf goed houdt en hoe dat praktisch gezien is.

Alvast bedankt!

Liefs Marieke
What I love most