maandag 21 april 2014

Nemen jullie mee een kijkje ...

... In onze tuin ?
Ik laat niet zo veel foto's van onze tuin zien ... gewoon omdat ik niet zo een tuinmadam ben ... vroeger droomde ik ervan om in een mooie stad te wonen zoals Lier of Brugge .. in een mooi appartement met een prachtig stijlvol interieur a' la Nicky g**ssens of pieter p*rters en met een klein maar prachtig alles op elkaar afgestemd terras ... 

Het is een beetje anders uitgedraaid gehuwd met een man die houd van de natuur en veel groen ... ben ik terechtgekomen in een tuin van 1600 m² met achter ons een natuurgebied ....

En meer en meer kan ik hier ook van genieten en besef ik wel dat onze uitkijk naar de tuin héél waardevol is ...

Het nadeel aan een grote tuin vind ik dat je de natuur meer zijn gang moet laten gaan want manlief brengt héél wat uurtjes in de tuin door alleen al met gras maaien en snoeien van al wat er moet gesnoeid worden ....

Toen ik daarnet met zoonlief thuiskwam van een fietstoertje langs de nete ben ik met mijn fototoestel de tuin in gegaan en heb een paar foto'tjes genomen om jullie mee te laten genieten van ons uitzicht ...




Ik ben dol op seringen we hebben een grote  struik verder in de tuin staan 
deze struik is 3 jaar geleden aangeplant en nog volop in de groei er staan wel al héél mooie bloemen aan zolang de bloemen roos of paars zien zijn ze héél welkom geel komt er niet in (sorry voor de geel liefhebbers) behalve zonnebloemen die mogen de tuin in de zomer komen opvrolijken ...


Halverwege ligt een vijvertje dat is afgemaakt met een schapenhekje voor de veiligheid van zoonlief .. ik hoop dat in de toekomst het schapenhekje mag blijven staan want ik vind het wel héél mooi zo ...

Achteraan staan of stonden fruitbomen , in de winter zijn er door een storm vele hoge bomen van de buurvrouw over de omheining op onze fruitbomen terechtgekomen .. ze waren er zo erg aan toe dat manlief er een paar heeft moeten weg doen ... nu heeft hij halverwege de tuin een 12 jonge nieuwe fruitbomen geplant , die nu natuurlijk nog niet zo mooi zijn maar hun tijd komt nog wel ...



Helemaal achteraan staat een chalet waar aan de ene kant manlief zijn werkplek is en aan de andere kant zijn fitness ruimte (met toestellen) 
achter de chalet ligt nog wat ik noem ons containerpark daarmee bedoel ik dat manlief zelf compost maakt en wie de procedure van compost maken kent weet dan dat ik bedoel dat er verschillende bakken staan waar hij de compost dan in maakt ...


Tot slot nog een foto'tje van bij de buren ... waar hertjes in de tuin staan die ook altijd zichtbaar zijn voor ons .. alleen gingen ze nu lopen net nu ik er een foto van wou nemen ...


Dit was nog maar een héél klein deeltje van de tuin ... zo hebben we ook nog een groententuin maar ook een wel mooi geknutseld stukje met beuk en buxus en annabellen en lavendel ... dat is voor één van de volgende post als alles mooi in bloei staat .... 

Liefs Petra

30 opmerkingen :

De Lorelei Brocante. zei

Jaaaa wonen in Brugge.....in het oude gedeelte.......waar dat mooie hofje is.....droomdroom ;-) ik ben dol op Brugge....
Maar dit is toch geweldig !! wat een heerlijke tuin,zo'n tuin waar je echt doorheen kunt dwalen, hoekjes kunt maken met oude Franse stoeltjes...zo groot krijg je het niet in het oude gedeelte van Brugge
En de buren hebben hertjes in de tuin ??
Fijn van genieten hoor en ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar de groente tuin.

Groetjes
Dicky Marie

lia zei

Die uitkijk is inderdaad heel waardevol.
Goh, wat een mooie grote tuin, en dan heb je nog meer?

Ben benieuwd naar de rest..
Fijne dag
Liefs lia

Juffertje in het Groen zei

Fijn dat je ons even laat meekijken. Een grote tuin, ik weet hoeveel werk zoiets vraagt. Hier hebben we er eentje van 23 are, dus daar zijn we nog even zoet mee om die in orde te krijgen.

Anoniem zei

Wat een prachtige tuin Petra.
Geniet ervan.
Groetjes Chantal.

La Blomst-Living zei

Zo Petra, een beetje gezond jaloers op je tuin ben ik wel hoor! Het lijkt me geweldig om zo'n stuk grond te hebben met daar achter een natuurgebied. Bovendien hou ik sowieso van schapenhekjes, fruitbomen en seringen. Leuk dat je je tuin laat zien, ik ben benieuwd naar de rest!
Fijne dag, liefs Linda

fo miento zei

Petra, zo'n mooie en ruime tuin dat jullie hebben. Echt om van te genieten hoor! Geluk dat manlief zo'n groene vingers heeft en alles mooi onderhoud. Super handig hertjes van de buren, jullie hebben er het genot van maar niet de last ... Vele grtjes Mien

Home and Lifestyle zei

Jullie hebben een prachtige tuin, Petra. Het formaat heeft zijn voor- en nadelen, het kost natuurlijk wel tijd om het te onderhouden, maar je krijgt er ook veel ruimte en groen voor terug. Ik kocht laatste een gevulde schaal voor in de tuin, waar narcissen in bleken te zitten. Geel komt er hier ook niet in, maar voor de korte tijd dat het er staat, worden deze narcissen gedoogd ;-).

Een fijne week! Liefs, Ingrid

It's me zei

Wowwww Petra !! geweldig wat mooi !!!...daar kun je toch heerlijk genieten !!....liefs van mij...x !

Alie zei

Wat een supertuin, ruilen??? Ik ben stapelgek op tuinieren, maar wij hebben niet zo'n megatuin, wel gezellig hoor, maar het liefst had ik net zo'n tuin als jullie, heerlijk de hele dag in de tuin. Echt, geniet daarvan!!

inge van der sanden zei

Mooie tuin Petra...lekker veel ruimte voor de kinderen.
Wat leuk dat jullie de hertjes van de buren kunnen aanschouwen.
Fijne Week nog!

Groetjes,
Inge, my choice

Els zei

Echt een droomtuin!! Seringen staan ook nog op mijn lijstje, ze geven zulke mooie bloemen!

Ben benieuwd naar de rest van je tuin!

Fijne week
X Els

Mirjam zei

Hoi Petra,
Wat een prachtige tuin hebben jullie, ik zou er wel een stukje van willen hebben. Ons postzegeltje meet 5 x 8 meter en daarop staat ook nog ons schuurtje...
Ik snap dat het een heleboel tijd aan onderhoud vergt, maar dat is het wel waard lijkt me... een keertje flink grasmaaien, dan hoeft hij een keertje minder in de fitnessruimte haha...
Ik ben heel erg benieuwd naar de rest van de tuin, vooral de groentetuin...
Ik wens je een heerlijke avond,
Lieve groet,
Mirjam

Bonjade zei

Wat een prachtige tuin.......zo mooi! Oh smaakt naar meer hoor, dus ben zeer benieuwd naar de rest.......
Wat fijn dat manlief zulke groene vingers heeft.

Fijne avond

Liefs

Huize Vizzini zei

Wat een grote tuin....mooi hoor
Ik ben ook niet z'n tuinmens. Gelukkig is onze tuin niet zo groot. Scheelt veel tuinwerk hi hi
Liefd Patricia.

Marieke Kromme zei

Wat heerlijk die ruimte en dan dat uitzicht!! Gaaf!

Liefs Marieke

Gerry zei

Oh, wat een heerlijke mooie grote tuin hebben je jullie! En als dit nog maar een stukje is.
Ja, veel onderhoud, maar ook veel genieten.
Ik doe op mijn balkon altijd of ik een hele grote tuin heb.
Geniet er lekker van!

Lieve groet,
Gerry

het Moonhuis Monica zei

Wat een prachtige grote tuin zeg, gelukkig houdt je man van tuinieren!! Echt heel mooi!!

Liefs Monica

Housebythewaterhole zei

Al heb je géén groene vingers je hebt wel een prachtige tuin…héél gezellig…. tja ik droom ook stiekem wel eens om later in een oude stad te wonen
een huisje met een klein stadstuintje en dan lekker stad in…genieten en terrasjes doen…overal lekker dichtbij….tja….maar ik heb ook een man met héél groene vingers en een grote tuin…dus vrees ik voor mijn dromen…haha…
fijne week nog
liefs Kathy

De Meidenmuts zei

Jullie hebben een prachtige tuin, hoor! Daar mag je best foto's van laten zien!
Ik weet er ook alles van , van een grote tuin. We zijn ook altijd bezig.....Het laatste stuk achter in de tuin is ook wat ruwer aangeplant en gaat een beetje zijn gangetje. Maar dat vind ik juist wel mooi.
Ik geniet er toch iedere dag van en ben blij dat ik zo mag wonen.
Dus ik ben benieuwd naar de rest van jullie tuin.

Groetjes Anita

What's in a day zei

Een droomtuin Petra, heerlijk al die leuke plekjes, ik zou zo op mijn blote voeten door het gras gaan lopen, 's morgens vroeg, heerlijk...wel veel werk, maar ontzettend leuk!!!
Hier heeft manlief ook de werk ruimte en fitnessruimte in de tuin:)

Lieve groetjes, Eefie

cindy landuyt zei

Waauw prachtige tuin! Daar kan je zeker tot rust komen. In onze stadstuin van 6 op 6 zijn wij heel snel rond, hihi.

Cindy x

van alles wat in huis en tuin. zei

Jaloers, jaloers! Wat een grote tuin heb je! En jij houd niet zo van het buitenleven? Gelukkig ga je er steeds meer om geven want anders zou dat toch wel zonde zijn zeg!
Maar wel veel werk idd: je moet dan tuinieren ook echt leuk vinden anders red je het niet. gelukkig houd je man er wel van!
Ben benieuwd naar de volgende foto's.

groet Trijnie

Indruk zei

Wat een mooie grote tuin en wat een uitzicht!!!!! Prachtig!! Heerlijk dat jullie die ruimte hebben hoor ondanks het werk wat het met zich meebrengt, Wij moeten het maar met een klein axhtertuintje doen :-(. Mooi ook al dat groen, hier ook veel groen en een beetje witte bloemetjes. Hou van rust en dus geen bontgekleurde bloemen. Pascale x

Ús hûs ús thús zei

Wouw wat een prachtige tuin! Het ziet er super mooi uit. Ik weet wat het betekent om een grote tuin te hebben. Die van ons is ook 1600 m2. Het betekent heeeel veel werk hi hi, maar ook volop genieten. Het geeft zo'n heerlijk gevoel van vrijheid om de ruimte te hebben.
Onze tuin is op dit moment nog lang niet zo fotogeniek als die van jullie. We moeten eerst nog even aan de slag...
Ik ben benieuwd naar de rest van jullie tuin!
Groetjes van Aleta

eigen thuis zei

Wauw, wat heerlijk zoveel ruimte om je heen. Je hebt een prachtige tuin. Ik zou me daar wel kunnen vermaken. Ik hou erg van tuinieren en ben dan ook veel in de tuin te vinden. Ben benieuwd naar de rest van je tuin.

Lieve groet Gonda

Hann¥ zei

Wat een prachtige tuin hebben jullie Petra en wat een leuk zicht op de hertjes :-))
Liefs, Hanny

Happy Living zei

pfieuw... ik dacht dat wij een grote tuin hebben... ;-)
maar dat valt in het niet bij die van jullie! maar misschien maar beter ook want ik sta er alleen voor met het tuinwerk.. manlief vindt dat helemaal niks. en met mijn slechte rug is dit precies nog te behappen hahaha...

Mooi hoor! geniet ervan!

liefs, Debby

Sober en Stijl zei

Super tuin hebben jullie zeg! heerlijk zoveel ruimte om jullie heen:-)

Geniet ervan.

Liefs, Dorine

Home fourteen zei

Wat een heerlijke tuin zeg, en zo groot. Geniet er maar van!! Gr. Jac....

Rutha Dekker zei

Waaaauw, wat een prachtige grote tuin! Ben daar wel een beetje jaloers op, hihi! Liefs, Rutha