donderdag 5 maart 2015

Veranderingen ...

Het is alweer eventjes geleden ... maar door het "ziek" zijn van manlief was het bloggen even een ''ver van mijn bed show'' 
Gelukkig gaat hij nu de goeie kant op ... en komt er weer wat tijd vrij ....

Dat betekend natuurlijk wel niet dat ik heb stilgezeten hoor ... inspiratie heb ik genoeg .. tijd daarentegen ...

Ik ben nu de woonkamer aan het verven ... een klusje dat ik al een hele tijd aan het uitstellen was ... alles moest echt wat opgefrist worden .... ik ga in hoeken werken , want ik hou niet van rommel (dat bezorgd me onrust) ik heb nu één hoek naast de schouw al gedaan .... we hebben voor de krijtverf van carte collori gekozen in de kleur "gritti" .. sinds gisteren weet ik dat ik eigenlijk de verkeerde kleur genomen heb maar dit verhaal ga ik jullie besparen ;-)) De kozijnen kregen ook een donkere kleur ... De schouw daar is nog nog niks aan gebeurd ....



Ik kocht ook een nieuwe lamp bij PUUR WONEN ik bewerkte de balustervoet met kalkverf van pure & original in de kleur smoked steel ...



De verwarming ... (wij hebben accumulatie kachels , dat is verwarming met electriciteit ,ze warmen s'nachts op en stralen in de dag de warmte uit)
ik heb deze bak mee in de gritti krijtverf gezet .... ik zou hem er ook liever niet zien staan .. maar hij is er nu en maakt samen met de tv onderdeel uit van ons dagelijks leven ... en dat maakt het toch net allemaal een beetje huislijk ;-)
... 



Ik zie zelf op de foto's héél weinig verschil met de kleur die er op stond en de kleur die er nu op staat ... ik dacht dat gritti grijzig was ... hier is het meer bruinig met een groene ondertoon .... ik was eigenlijk de kleur van de schouw beu maar nu gelijkt de gritti helemaal op de kleur van de schouw en dat was klei van histor .... ze zeggen wel dat elke lichtinval anders is .. maar ik had toch meer op grijzig gehoopt ...
Toch vind ik de kleur mooi hoor .. ik heb zoveel verschillende stalen geprobeerd en zoveel teleurstellende kleuren verkregen dat ik al lang blij ben met mijn gritti .....
Voor de hele woonkamer vind ik de kleur te donker de rest ga ik in een lichtere tint verven .. ik heb hier lang over nagedacht en ik denk wel dat dat mooi gaat zijn ... en anders overschilderen we maar ;-))





Het prachtige ramskopje kocht ik bij Huis & Haard




En dit lieve hartje was aan mijn mooi ingepakt pakketje vastgemaakt ....













Benieuwd naar meer ... jullie kunnen mij ook op instagram volgen ... je vind mijn profiel in mijn rechter-zijbalk ...

Wil je graag mijn nieuwe blogposten volgen maar vind je google en bloglovin te ingewikkeld (je bent niet alleen hoor) je kan je nu ook inschrijven om via mail een up-date aan te krijgen van mijn nieuwe post ...

Héél erg bedankt voor alle lieve reactie op mijn blog in WLS !!!!
Welkom aan alle nieuwe volgers !!!!


Liefs Petra

35 opmerkingen :

Home and Lifestyle zei

Het kiezen van de juiste kleur is een van de moeilijkste dingen bij verf. Wat in het ene huis prachtig staat, kan in een ander huis heel anders overkomen. De lichtval speelt daarbij een hele grote rol. Ik vind het zelf ook heel lastig hoor, ik ben een paar jaar geleden met de buitenschutting volledig de mist ingegaan. De kleur kwam buiten veel lichter over dan op de kleurstaal. Ik heb toen toch maar nieuwe verf gehaald, want ik wist dat ik mij er anders aan zou blijven storen.

Ik vind je huis altijd zo sfeervol, Petra! Het bordje met de ram is een mooie aanwinst.

Liefs, Ingrid

Laura Van Empel zei

Wat een mooie sfeerplaatjes.Ik ben gek op Gritti en heb het hier op de deuren en kozijnen samen met de kleur Leem op de muren.Wat fijn dat het de goede kant op gaat met manlief,ik had het gelezen op instagram.

Succes met het verven....ik ben benieuwd hoe het gehele plaatje wordt.

Liefs Laura

(hetlandelijkgebeuren.blogspot.com)

Anita zei

Hoi Petra, dat is ook toevallig, jij ook een tijdje niet in blogland geweest.Nu weer lekker aan de Blog. En aan de klus zie ik. heel veel succes met verven. groetjes Anita

Verie - Vestywo zei

Gezellige blogpost, Petra. Je hebt het weer gezellig gemaakt in je huisje. `k Zal je eens opzoeken op Instagram, ben daar ook nog niet zolang bekend mee, maar dat komt ook wel weer goed. Fijne avond..

Lieve-Groetjes,
Verie

Lida Klever zei

Gelukkig gaat het met je man weer beter! Je muur met gritti vind ik al heel mooi geworden, jammer dat jij de kleur gritti vind tegenvallen. Bij mij is het toch echt een grijze kleur en lino is ook prachtig maar dacht ik weer iets meer bruin erin. Ja het daglicht doet ook zoveel met kleuren.....
Je hebt het gezellig in huis hoor! Welke kleur heb je op de kozijnen gedaan? Staat erg mooi!
Succes met het schilderwerk! Veel liefs Lida

Jilly Garcy zei

Ik had al gezien dat je aan het schilderen was op IG.
Ik doe ook muur per muur want een hoop rommel is ook slecht voor mij , geeft mij ook onrust in mijn hoofd.
Blij te horen dat het de goed kant opgaat met je man.
Wat is jouw balusterlamp mooi zeg , ik heb ook een paar dingen besteld bij puur wonen . Ben er benieuwd naar.
Veel moed met het verder verven , hoeveel muren nog ? ;)))
Groetjes
Christel , Garcyasplace

It's me zei

Wat heb je toch een heerlijk huis.....liefs Ria...x!

Pauline Roos zei

Zoooo, je lamp is echt 'to die for'. Prachtige aankopen, super.
Groetjes RoosjesHome (ik zei toch dat ik een reactie zou achterlaten, bij deze dus)

Mirjam zei

Fijn te lezen dat het met je man weer de goede kant opgaat.
En lekker dat je de 'klus' van je woonkamer hebt opgepakt... want een klus is het wel altijd, een woonkamer..
Daarvan doe je niet even de deur dicht als je wat afgemaakt hebt, je zit er de hele tijd middenin...
maar het ziet er goed uit hoor, wordt echt heel erg mooi.
Die lamp vind ik super mooi. Lekker stoer....
Fijne avond,
liefs,
Mirjam

Annemie Bours zei

Prachtige foto's...genieten weer...Succes met schilderen, komt helemaal goed! Groetjes

What's in a day zei

Hoekje voor hoekje een nieuwe look geven lijkt me heel handig, dan heb je niet alles op de kop staan:)
Je mooie lamp is prachtig, lekker stoer.
Wat kan kleur verschillend zijn als het licht erop valt of juist niet..kleur verandert zodra de dagen langer worden, met meer zonlicht in huis zie ik altijd dat de kleuren van verf ook anders lijken.

Veel succes.
Fijn dat het met je man ook beter gaat.

Lieve groet, Eefie

inge van der sanden zei

Ik vindt het er toch wel heel mooi uitzien hoor Petra, Ondanks de verkeerde kleur, ook je donkere kozijnen vindt ik mooi.
En dan die lamp hé...prachtig.

Groetjes,
Inge, my choice

Huize Vizzini zei

Mooi petra. Zo zie je maar dat elke kleur in ieder huis anders uitvalt. Ons huis is vrij donker. Hier valt de kalkverf wel grijzig uit. De krijtlak weer iets bruiner.
Gr Patricia.

Housebythewaterhole zei

Petra fijn dat je er terug bent en fijn dat alles goed gaat met je man, héél mooie post heb je geplaatst..
de kleur die je gekozen hebt vind ik héél mooi en die
baluster vind ik gewoonweg prachtig ... wat gezellig toch bij jouw.
Geniet ervan
héél fijne avond nog en prettig weekend
Liefs kathy

Gerry zei

Fijn dat het met je man weer beter gaat, Petra!
En je bent heerlijk aan het klussen. Gelijk heb je om stukje bij stukje te doen.
Kleur uitzoeken is altijd zo moeilijk.
Maar je hebt het zo-wie-zo mooi in je huis!

Lieve groet,
Gerry

eigen thuis zei

Het is wel heel erg mooi hoor Petra. Lastig is dat toch hè, kleur uitkiezen. Hier is het ook al een paar keer tegengevallen, gelukkig mengt mijn man dan van alles door elkaar en komt het altijd weer goed:-) Succes nog!

Liefs Gonda

Brenda Schneider zei

wat een klus he al dat schilderwerk, jammer dat de kleur niet helemaal goed uitvalt als dat je gedacht had.
Misschien moet je er nog even aan wennen.
gezellig huis heb je hoor.
Groetjes Brenda

lia zei

Vind het er mooi uitzien, ondanks de verkeerde kleur ;-((
En lichtval doet zo ontzettend veel met een kleur.
Geniet er lekker van, en fijn dat je man weer opknapt.

Diane van Duuren zei

Prachtig vind ik de gritti op je muur, je kozijnen vind ik ook zo mooi!! Dat staat ook nog op de planning bij ons. Welke kleur heb jij daarvoor genomen?
Fijn dat het met je man weer wat beter gaat!

Liefs, Diane

Het Moonhuis zei

Ik kan het moeilijk bepalen vanaf een foto, maar volgens mij is het wel heel mooi geworden hoor, misschien moet je nog even wennen. De uitstraling van krijtverf is toch weer anders dan de uitstraling van kalkverf, ook al is het beide de kleur gritti. Zo heb ik een kast in de krijtlak graphite en een kast in de kalkverf graphite, het is echt een wereld van verschil, die in de krijtlak is bijna zwart, terwijl de kast in de kalkverf echt meer donkergrijs is. Het heeft allemaal met de verfsoort te maken.
Mooie lamp trouwens ;-)

Liefs Monica

Spijshuisje Lyd zei

Ziet er prachtig uit Petra! Hopelijk word het eindresultaat helemaal maar je zin! Je lamp is ook heel mooi!
Succes met de verf klus! Liefs, Lydia

Nelleke Hobby zei

Jammer dat de kleur toch een beetje tegenvalt.
Het ziet er zo alles bij elkaar wel mooi uit hoor.
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
Zelf ben ik ook meer van het grijzige.
Dat kleurprobleem heb ik nu altijd met kussens. Dan zijn ze toch weer te bruin terwijl dat echt niet op mijn antraciet bank staat.
De lampenvoet is echt een mooie nieuwe aanwinst van je.
Fijn weekend.
Groetjes,
Nelleke

Margo van Schaick zei

Hoi Petra
Wat is het kiezen van een kleur toch lastig he. Jammer dat de kleur Gritti tegenvalt. Ik heb bij het uitzoeken van een kleur voor de hal van een probeerpotje een kleurenstaal gemaakt van Gritti. Ik vond deze kleur voor onze hal te donker. Onze hal ligt aan de noord-oost kant waardoor het er altijd een beetje donker is. Daglicht en lichtinval doet heel veel voor een kleur, daarom maak ik altijd vooraf kleurstalen en zet die op verschillende plekken neer. Dan kan je in je eigen huis beoordelen of de kleur het gewenste effect heeft.
Wat heb je een prachtige lamp gekocht bij Puur Wonen. Staat prachtig.
Nog even over Tilly Cambre, je noemde haar op FB. Haar stijl is inderdaad Engels maar haar man heeft een stoere keuken gemaakt in de serre. Ik ben vaak naar workshops van Tilly geweest met een vriendin vandaar dat ik haar ken. De meeste bloemstukken van haar workshops passen niet bij de stijl die ik nu leuk vind maar ik heb veel van haar geleerd. Ik vind Tilly een inspirerend en lief mens. Je woont in een leuk dorp Petra met een grappige naam.
Groeten, Margo
(casadinarda.blogspot.nl)

Claudia Leertouwer zei

Heerlijk om weer lekker bij je te kunnen gluren!

A place for my home zei

Kleur is en blijft lastig. Wij hebben destijds grote stalen meegekregen en toen hadden we wel een beetje een idee. Maar als je het dan op de muren gaat smeren blijft het toch spannend. Wij hebben hier Gritti en Palladio. Gritti is hier ook grijzig, maar moet zeggen dat wij dat niet op de muur hebben gesmeerd met het meeste licht. Wellicht dat het daarmee te maken heeft.

Heb net je post terug ook gelezen (moet er weer even inkomen) maar super leuk dat je in de WLS staat, mooie reportage!!

Liefs, Cynthia

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik had al van je gelezen dat het met je man gelukkig wat beter gaat!
En wat is het idd moeilijk met verf: het is ook zo afhankelijk van het licht dat er op valt, zo kan het bij ieder weer verschillend zijn! Maar mij lijkt het mooi geworden!

groet Trijnie

Colin (Bij Guusje Thuis) zei

Jammer dat je niet tevreden bent over de kleur. Ik heb,om huisbakker te laten wennen, 2 schildersdoeken geverfd en elke keer op andere plek gezet. Konden we gelijk kijken of deze kleur oké was

Marjonel M zei

Het ziet er prachtig uit mooie sfeervolle plaatjes.. Prachtige balusterlamp, ik heb ook zo'n grote.

Fijn dat het wat beter gaat met je man.
Ik wens jullie een mooi zonnig weekend.
Liefs, Marjonel

Judith zei

Allereerst: Fijn dat het beter gaat met je man!

Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat de kleur lijkt op de oude kleur die je had... Op den duur wil je weer eens wat anders hè? Maar zelf word ik inmiddels wel een beetje flauw van de overkill van grijs in de woonwereld... Straks in onze woning ga ik juist voor die warmere tinten en ik vind Gritt een supermooie kleur.

Maar tja, daar heb jij natuurlijk helemaal niks aan in jouw woning haha

Leuke aankopen heb je gedaan!
Groetjes

Huize Wisman zei

Ik vind het er mooi uitzien hoor. Ook al is het de verkeerde kleur. De lamp vind ik ook super! Het ziet er allemaal prachtig uit! :)

En heel fijn dat het beter met je man gaat. Succes met verven!

Groetjes Deborah

Thuisgeluk zei

Mooie foto's,
het ramskopje is inderdaad prachtig..

Liefs Roos

Sober en Stijl zei

Jammer dat de kleur wat tegenvalt, en inderdaad valt krijtverf net weer anders dan kalkverf.
Onze keuken is gritti( lakverf) en is echt grijs.
Mooie stoere lamp!
Liefs Dorine.....fijn dat het goed gaat met je man.

Carla zei

Wat heb je toch een prachtige lamp zeg! Heel erg mooi, meer de brocante look of niet?

Roelie Steinmann zei

Super mooie lamp heb je gevonden zeg. Ik ben trouwens ook met kalkverf aan de slag gegaan. Een muur heb ik nu in de kamer gedaan. Sculptura van carte colori, maar ik twijfel ook over de kleur. Net teveel bruin erin denk ik ook. Het is best lastig te bepalen. Het ligt soms ook aan de lichtval denk ik. Maar ik kijk nog eerst even of ik er aan kan wennen voor ik verder ga.

Veel succes met de verfklus.

groetjes Roelie

Jan zei

Je huis ziet er echt super leuk uit! Ik ben stiekem eigenlijk wel een beetje jaloers en ben van plan om wat dingen van je over te nemen!