woensdag 10 juni 2015

Opeens wist ik het ...

Vol goede moed begon ik een paar weken (maanden) geleden aan de schilderwerken in de woonkamer ...
Ik heb dat toch wel serieus onderschat ...
Helemaal in mijn eentje ,  met een redelijk drukke job , een man die niet helemaal gezond is en 2 kinderen die absoluut niet willen dat ik met (zoals zij het noemen) interieur bezig ben als ze thuis zijn .... Het was echt geen lachertje ... met gewone rechte muren zou het nog gaan ... onze houten binnenmuren zorgen ervoor dat je latje per latje moet werken met een gleufje er tussenin .... wat een verademing toen ik vorige week de wel strakke schouw op een uurtje afhad ....

En dan had ik iets in mijn hoofd .. en door verschillende meningen .. pech met de verven .. was het bijna helemaal anders uitgedraaid ...
Totdat ik een week of 3 geleden het ineens gewoon wist ... ik stelde gewoon een vraag op instagram (zou ik zwart voor de schouw durven nemen) en de antwoorden die daaruit vloeiden deden me  plots weten hoe ik het WEL wou ... daarna vielen gewoon alle puzzelstukjes in elkaar ...

Kijken jullie even mee ...

Herinneren jullie misschien uit een vorige post dat ik de muur achter de zetel in Gritti verfde ? (KLIK)
Wel gritti was gewoon niet mijn kleur ... ik vond het meer bruinig dan grijzig ... voor wat ik wilde was het te klassiek te donker ... ik gebruikte wel de krijtlak en naar het schijnt is de krijtlak inderdaad meer bruin dan grijs ...

Ik heb de kleur gewoon overschilderd in ... Palladio ook van carte colori ...



Ik bestelde de verf via Krijtverfonline  op zondag bestelde ik de verf op woensdag werd ze geleverd ... super tevreden over hun service ...

Ook voor de schouw koos ik voor dezelfde Palladio krijtlak ... ik vond het rustiger om de kleur gewoon te laten doorlopen ...



De kozijnen zijn ook van kleur veranderd , ik verfde ze eerst donkergrijs ... maar het was niet helemaal zoals ik in gedachten had ... nu hebben ze een mooie off-black tint gekregen die ik haalde bij Colora ... Ik zou dit wel niet opnieuw doen ... dit was zoveel werk al die latjes ... in het najaar is de keuken aan de beurt maar ik ga toch maar eerst eens goed nadenken of ik die ook off-black ga doen af gewoon wit ga laten ..... 



 De drie mooie theelichtjes kocht ik bij Landelijk wonen by Lie
het inie-minie kruikje en de houten pot bij PUUR Wonen
De kralenparel maakte ik nadat ik hem bij Het Moonhuis zag ...

Manlief maakte me een nieuwe tafel ... ook hiervoor had ik weer een tafelkleur in gedachten .... Mea  zette me met haar raad op het goede pad ... zo kwam ik op http://www.verftechnieken.nl/ terecht ... en kreeg ik precies de kleur die ik graag wilde hebben ... ik had de tafel graag nog licht van kleur .... ik volgde de link vergrijzen & old wood effect , maar voor mij was die tint toch net iets te licht .... er moest en zou iets donkerder over ... maar dat had ik niet ... enkel de Loogbeits "oude eik" van esatto .. ik probeerde die erover te zetten ... en dit is het resultaat ...


Ik ben er wel héél tevreden mee het is zo precies een licht vergrijsde eiken tafel (ik hou echt wel van dat strak-landelijke)




De kast die eerst donkergrijs was kreeg ook dezelfde off-black tint als de kozijnen ... De overige muren kregen een warm grijze tint ... 



De site-table moet nog van kleur veranderen .. maar daar ben ik net iets anders mee van plan .... 





De mooie grote kruik komt van Landelijk wonen by Lie



Net voor ons huis hebben wij een grote beukenhaag ... het komt nu allemaal zoveel beter uit met de donkere kozijnen ...



... Binnen 3 weken begint hier de "grote vakantie" dan zijn de kindjes 2 maanden thuis ...
Ik ga deze maanden echt genieten van mijn man mijn kinderen ... van de zomer ...

In het najaar ben ik terug ...

Je kan me natuurlijk wel nog altijd volgen op FACEBOOK en INSTAGRAM

Ik wens jullie allemaal een fijne dag ... fijne week ... maar vooral een fijne zomer !!!

Geniet ervan x

Liefs Petra

36 opmerkingen :

Conny Vdb zei

Petra,
het is heel mooi geworden. Geniet met volle teugen van je gezin en de vakantie.
Conny

Conny Vdb zei

Petra,

het interieur is heel mooi geworden. Het was natuurlijk daarvoor ook al heel mooi.
Geniet met volle teugen van je gezin en vakantie.
Het is je van harte gegund.

Conny

Secondhand & Sober zei

Hee Petra, ik vind het er allemaal super uitzien hoor!! En dat allemaal in je eentje.. Ik vind je kozijnen erg mooi zo wat donkerder. Wij hebben alles roomwit maar ik wil het eigenlijk ook donker hebben, denk niet dat vriendlief het er mee eens is (aangezien het er ook net een jaar op zit hahaa..) Ga maar lekker genieten van je mooie huis en gezin!

Liefs,
Mandy

Benita zei

Wat mooi Petra! Je harde werken is absoluut de moeite waard geweest! Alles klopt en past bij elkaar. Nu lekker genieten! Ik wens je een heerlijke zomer toe.. Groetjes Benita

Janke de Ruiter zei

Hallo Petra,

Ik vind het prachtig! veel werk maar wat een resultaat, fijne sfeer!
groetjes, Janke

Easyliving zei

Wat heb jij hard gewerkt zeg! Maar wél met een prachtig resultaat! Ik begrijp dat wanneer je niet tevreden bent het je alsmaar aan blijft kijken, dan moét er gewoon een nieuwe kleur op, en het staat heel rustig en warm. De kozijnen zijn ook TOP! Zeker mooi met dat groen van de tuin!
Het werk waard!
Nu lekker uitrusten en genieten van de komende vakantie.
Fijne zomer, liefs Dinka

inge van der sanden zei

Dat is mooi hé Petra...donkere kozijnen met al dat groen buiten...ik geniet er nog iedere dag van.
Het geheel is heel mooi geworden...daar mag je heel trots op zijn.
Wat een werk is het geweest...nu is het genieten...
Jij bent volgens mij de eerste die een Zomer pauze inlast...gelijk heb je...ik ga ook een Zomerstop inlassen...lekker overal van gaan genieten.
Ik wens jou en je gezin een heerlijke Zomer toe...geniet ervan.
Tot in het Najaar.

Groetjes,
Inge, my choice

Home and Lifestyle zei

Het kiezen van de juiste verfkleur vind ik wat interieur betreft een van de moeilijkste keuzes. Het is zo afhankelijk van lichtval en in een winkel kan een kleur er heel anders uitzien dan thuis. Wat ben je er druk mee geweest, Petra! Maar het resultaat is héél erg mooi geworden, mijn complimenten!

Ik lees je posten altijd erg graag, dus ik ga je zeker missen. Als je maar terug komt, dan vind ik je blogverlof goed ;-). Ik wens je een hele fijne zomer.

Liefs, Ingrid

Gerry zei

Dat was een grote klus Petra!
n wat kun je dan stoeien met je gedachten en ideeën over hoe het moet worden of hoe het uitpakt.
Ik vind het mooi geworden en je prachtige raamkozijnen steken er nu mooi in af.
Ook je tafel is een plaatje. Handig als manlief dat zo even kan maken!
Ik wens je twee hele fijne vakantiemaanden!
Geniet met elkaar!

Liefs, Gerry

Saskia Hoofdman zei

Kleuren zien er mooi uit en je tafel goed gelukt. Fijne vakantie.

Groetjes,

Saskia

Mayflower zei

Wat heb je toch een mooi en sfeervol interieur Petra.
Een mooi kleurgebruik en ik ben helemaal weg van de kleur Off-Black.
Je tafel is ook heel mooi geworden, fijn dat je iets aan mijn uitleg heb gehad....het is altijd een kwestie van uitproberen en het resultaat is altijd verrassend anders.
Je heb mooie nieuwe aanwinsten erbij.
Geniet van de zomerstop, maar we houden contact via FB.

Lieve groet, Mea

lia zei

Het ziet er allemaal prachtig uit Petra.
Schilderen is niet mijn ding, maar gelukkig kan ik het aan Jan overlaten.
Geniet van je vakantie en je gezin.

Liefs lia

Janny zei

Prachtig geworden Petra. Heel sfeervol en gezellig.
Kan me voorstellen dat die muren verven een hele klus was.
Maar het is allemaal wel de moeite waard geweest, hoor.
Ga lekker genieten van je kindjes en laat de boel maar even de boel.
Liefs,
Janny

inro soor zei

zo jij hebt niet stil gezeten zeg! wat dapper:) iki vind je kozijnen heel erg gaaf, bij mij zijn ze ook nog creme, en weet ook niet goed welke kleur het moet worden, als ik dit zo zie......gaaf!
rustige kleuren heb je nu, mooi.je kast in die zwarte kleur is gewaagd, en stoer.
geniet van je aankomende vakantie,, al hoop ik dat je toch nog een keer oets post:)

groetjes, Inge R

De Meidenmuts zei

Wat is het mooi geworden! Mooi hé....dat off black, ook voor de kast!! Heb hier ook een kastje in offblack...ik hou ervan!
En wat heb je veel aankopen gedaan en ook hele mooie!
Ik denk dat ik ook nog een post plaats en dan een zomerpauze ga inlassen.
Geniet van de zomer en we zien je wel weer verschijnen.

Groetjes Anita

Roelie Steinmann zei

Wat mooi geworden zeg. Wat een klus heb je geklaard. Met echt een prachtig resultaat hoor Vooral ook de donkere kleuren van jullie raam vind ik erg mooi

Groetjes Roelie

Nathalie Zegeren zei

Jij bent goed bezig geweest Petra, erg mooi geworden allemaal. Geniet lekker van je gezinnetje en een heel fijne vakantie gewenst!

It's me zei

Wowwww gaaf hoor Petra !!!...je hele huis is erg mooi....lekker genieten deze zomer.....liefs Ria...x

Jilly Garcy zei

Wat heb jij tonnen werk verzet . Het is dan ook héél héél mooi geworden .
Landelijk en toch strak , daar ben je zeker in geslaagd .
Geniet van de komende vakantie en vooral van jouw gezin .
Lieve groetjes
Christel , Garcyasplace

Alie zei

Nou jij bent lekker bezig geweest, het ziet er allemaal weer top uit!!

Spijshuisje Lyd zei

Wat zul je blij zijn dat de verf klus er op zit maar vooral blij met het mooie resultaat denk ik!
Geniet van elkaar & van de zomer!
Liefs, Lydia

Het Moonhuis zei

Heel mooi geworden Petra, echt gaaf.
Ja de vakantie komt steeds dichterbij, geniet maar lekker van een hopelijk mooie zomer!!

Liefs Monica

Inge van der velden zei

Wat een werk, maar het resultaat mag er zijn. Je kunt er lekker van genieten deze zomer, heerlijk uitrusten....

Groetjes, Inge
de knotwilg

Housebythewaterhole zei

Petra wat mooi !!!! De kleuren vind ik prachtig
héél héél gezellig bij jouw ! Dat is me wel een
ganse klus geweest maar ...nu kan je ervan genieten !
De kruiken op je salontafel met de windlichtjes
staan héél mooi !
Héél fijne dag nog
geniet van het prachtige weer en van de vakantie !!
liefs Kathy

Corine(THUIS) zei

Petje af dat je ondanks de tegenvallers en naast alle gewone drukte deze klus hebt geklaard! Palladio is een mooie rustige tint, wij hebben de kalkverf er van gebruikt. En het grappige is dat we de buitenkozijnen allemaal in off-black hebben ;-) Je snapt dus dat ik me helemaal thuis voel in jouw kleurenpalet! Ik wens je een fijne zomer!

Huize Vizzini zei

Wat is het allemaal mooi geworden Petra! Mooi strak landelijk en stoer!
Liefs Patricia

Mirjam zei

Hoi Petra,
Het is echt prachtig bij je geworden. Je hebt er een hele klus aan gehad, maar het resultaat is fantastisch. De soorten grijs en vergrijzd zijn allemaal super mooi bij elkaar. Zo bij elkaar vormt het een passend geheel. Als alles in precies dezelfde kleur zou zijn, dan wordt het zelfs een beetje saai, maar jij hebt een heerlijke tussenweg/mix gevonden.
Geniet lekker van de vakantietijd en tot later weer...
Liefs,
Mirjam

Indruk zei

Lastig vind ik het altijd om kleuren verf uit te kiezen. Soms kan het zo tegenvallen op de muur door lichtinval etc. Wij hebben wel eens tot drie keer toe een kleur oo de muur gedaan omdat we het toch niet mooi vonden. Jouw schilderklus ziet er prachtig uit, mooi om de schouw inderdaad in dezelfde kleur te schilderen. Pascale X

fo miento zei

Ik heb onze chalet ook helemaal van onder tot boven geverfd en weet dus wat het is om die houtlatten onder handen te nemen. Maar het resultaat is prachtig dus ... genieten van de nieuwe kleuren en de vakantie!
Vele grtjes Mien

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik was al wat tegengekomen van al je werk maar wat is het mooi geworden! vervelend wanneer iets tegenvalt hè: alles opnieuw doen valt niet mee!
Maar wat goed dat je dit in je eentje gelukt is en je man weer iets kan doen met de tafel!
Geniet van je zomervakantie.....je gezin.....en alles wat je leuk vind, we zien (lezen) wel weer van je na de zomer!

groet Trijnie

What's in a day zei

Nou Petra mat al het werk dat je verzet hebt, verdien je ook wel een lange vakantie.
Het is heel mooi geworden, maar wat een werk....
Ga heerlijk genieten en tot ziens.

Liefs, Eefie

Onder de rieten kap zei

Zo! Jij hebt echt heel veel werk verzet, het is ontzettend mooi geworden, alles past zo mooi bij elkaar!
Geniet van je vakantie, je gezin en je huis natuurlijk!
Tot in het najaar, Liefs, Yvonne

SOBERenSTIJL zei

Heel mooi allemaal, ook prachtig die donkere kozijnen! Ik wens je een hele fijne inspirerende zomer toe!
Liefs Dorine

Diane van Duuren zei

Wat is het mooi geworden Petra, het plaatje is af!
Geniet van je vakantie en ik blijf vast nog wel mooie foto's van je tegenkomen op Instagram 😊

Liefs, Diane

Inge van der velden zei

Ik kreeg het niet voor elkaar om op je nieuwe bericht te reageren. Misschien een aanpassing doen of ligt het aan mij???
Ik ben ook een poos aan het tobben geweest met mijn gezondheid en voeding. Ik heb inmiddels heel wat boeken, sites e.d. verzameld. Een blog dat ik erg leuk vind om te lezen en waar lekkere recepten op staan is www.puurhomemade.nl. Dit is alleen grotendeels, gluten, lactose en suikervrij.
Inmiddels doet ze niet veel meer op haar blog, maar alle recepten zijn er nog te vinden. Ik bestel ook regelmatig spullen bij puurmieke.nl Ook vrij van lactose, gluten, suiker e.d. Misschien heb je er wat aan.

Succes, het even een uitzoekerij, maar als je het eenmaal gewend bent is het goed te doen!

Groetjes, Inge

Onder de rieten kap zei

Hoi Petra, ik wilde reageren op je nieuwste blog, maar daar kun je geen reacties plaatsen, dus ik dacht ik stuur je op deze manier even een berichtje zodat je weet dat hij uitgeschakeld staat,
Groetjes, yvonne